Ellenois - Here we go again!

Here we go again!

Hej!
Jag är officiellt tillbaka i Chicago. Jag är här några veckor innan skolan börjar på grund av mitt jobb som Desk Attendant där jag tar emot nya elever som kommer till skolan lite tidigare än alla andra. Detta betyder att jag sitter i receptionen ungefär 4 timmar åt gången och kan därför döda lite tid genom att försöka ta igen bloggandet! 
 
Jag är jätteglad över att vara tillbaka i Chicago. Det är en så underbar stad och sommarmånaderna är fantastiska. Det var minst lika jobbigt att lämna Sverige det här året som det har varit de tidigare gångerna, men resan i sig var väldigt bra. Flygen gick bra och jag blev till och med uppgraderad till att sitta i SAS plus. Detta gav mig mer plats, större tv-skärm, fotstöd och en påse med tandborste, tandkräm, öronproppar och sovmask. Fantastiskt! Tullen tog lång tid, men när jag väl kom igenom så gick det snabbt att komma till min lägenhet med hjälp av min Lyft. 
 
 
Jag fick prinsesstårta! :O
 
Min och Lisas nya lägenhet är jättefin. Det blir perfekt för oss två att bo där i några månader tillsammans. Jag träffade Lisa senare på kvällen och jag är så glad att vi bor tillsammans den här terminen. Vi pratade en liten stund, men sen somnade jag klockan 7 och sov till 4. 
 
På torsdagen, vid 05:30 tiden gick jag och åt frukost på Starbucks och hade det så otroligt bra. Efter det kom flyttgubbarna med alla våra saker och vi började packa upp i lägenheten. Dagen spenderades med några shoppingrundor på Target och Trader Joes, och sen var det dags att lägga sig igen. 
 
Jag har insett att jag tycker det är så kul att packa upp saker. Man blir alltid så förvånad över vad som finns i lådorna och det är så mycket man glömmer att man har packat i som blir världens överraskning!
 
På fredagen gjorde vi en utflykt till IKEA. Det var så kul att se hur IKEA såg ut i ett annat land, och det var verkligen som att komma in i ett mini-Sverige. Vi hittade jättemycket bra saker till lägenheten och var nöjda och belåtna efter att ha ätit köttbullar. Vi tog en Lyft hem som tog jättelång tid och jag hade sån huvudvärk att jag tyckte det var jättejobbigt att sitta i den lilla bilen (som självklart skulle vara full med wunderbaums bara för att jag hade huvudvärk), men till slut kom vi fram och jag var tvungen att ligga i sängen resten av dagen för att huvudvärken var så jobbig. (Jag har precis börjat använda tandtråd så jag tror det är därifrån huvudvärken kom). Innan turen till IKEA hade jag gått upp 03:40 för att gå till mitt arbetspass om började 04:00. Det kan vara därfifrån jag fick huvudvärk också.
 
 
Jag skrev inte klart mitt inlägg igår när jag påbörjade det, och nu är det redan söndag. Igår efter mitt pass i receptionen skypade jag med William, och sen gick jag och Lisa ut och trotsade regnet för att gå till en Thai Food Festival. Det var jättekul och god mat! Efteråt gick vi till ett av våra favoritcaféen som heter Maison Marcel och är ett underbart litet franskt café i ett av Chicagos vackraste områden. 
 
(Wow jag är verkligen kass på att ta kort. De hade lyckats göra om en parkeringsplats till ett jättefint kulturellt festivalområde med mat och dekorationer, och jag lyckas ta kort på stolar och jord...)
 
 
Maison Marcel ♥ Ett måste om ni besöker Chicago.
 
 
Idag åskar det som bara den och det är så mysigt. Jag sitter och dricker kaffe medan det öser ner utanför. Har även börjat lyssna på en ljudbok och jag är helt fast. Är så glad att jag valde just den att lyssna på. Den heter "Josh & Hazel's guide to not dating" och är jätterolig och härlig att lyssna på. Rekommenderas starkt!
 
 
//Ellen ♥

Kommentera här: