Ellenois - 21:e oktober - 28:e oktober

21:e oktober - 28:e oktober

Oooookej, har inte bloggat, MEN har ett mycket mycket viktigt inlägg som måste upp och det är gällande de dagarna under den näst sista veckan av oktober då William kom och hälsade på mig. Förebered er på ett irriterande långt inlägg! Om ni inte orkar läsa allt så kommer en sammanfattning här: Veckan var så bra att jag sprack av lycka och det kändes så skönt att få träffa honom på flygplatsen att nu när jag tittar tillbaka på det så blir jag helt varm och blödig. 
P.s William har även sagt att han har så dåligt minne att om någon frågar vad vi har gjort så kommer han inte komma ihåg det, så det här får bli din fusklapp :D D.s 
 
21:e oktober
William landade med flyget på O'hare och jag hämtade upp honom. Det blev lite krångligare än väntat då O'hare är GALET stort och jag fick åka tåg emellan terminalerna och gå upp för ungefär en miljon trappor, men när jag väl kom fram och jag såg William stå där så blev jag så lycklig att jag sprang mot honom och kramade honom. Jag är så dumt kär att jag har fjärilar i magen.
   Vi åkte in till ett hotell downtown och spenderade första kvällen/natten/morgonen där. Har till min förvåning inga bilder på detta, men så var det i alla fall.
 
 
 
22:e oktober
Den 22:e oktober visade jag William lite delar i downtown som man borde se när man är i Chicago! Vi började med att äta mat på Portillo's som är ett så charmigt ställe. Det är en kedja här i Illinois och de serverar hamburgare & hot dogs med mera och har en 50-talsinspirerad inredning.
 
 
 
När vi var klara kollade vi in en pumpkin patch och det här är en av mina favoritbilder från när han var här. 
 
 
Sedan gick vi mot millenium park och kollade bl.a. the bean och lite andra konstverk.
Här står vi i mitten av två stora stenar som det kommer vatten ur. 
 
Och här står vi tillsammans under the bean.
 
Vi gick även mot ett kulturhus som jag har trott var ett bibliotek men som visade sig vara en gammal byggnad där man bara kollar omkring (och det hade även funnits ett bibliotek där, långt bak i tiden). Det var jättefint i alla fall.
 
 
Vi satte oss på några parkbänkar och åt frukt och drack iste.
 
 
Vi besökte en godisaffär som var löjligt stor (och dyr)
 
Och sen när det började mörkna så tog vi tåget hem till North Park och införskaffade oss två donuts på vägen. (Förresten så berättade William för mig att han gick upp 2kg efter Chicagoresan... yikes).
 
 
23:e oktober
Den 23:e oktober är min födelsedag! Vi hade sovit över hos William's AirBnb och när jag vaknade av alarmklockan så såg jag att jag hade fått massa notiser på facebook och jag undrade vad det var som hade hänt men sen insåg jag att IT'S MY BIRTHDAY! William grattade mig och sen sprang jag iväg till skolan medan han fick sova ut.
   Måndagar är mina värsta dagar i skolan. Jag går från 8:00 på morgonen till 21:50 på kvällen. Lagom stressig dag... Hur som helst så var min andra lektion inställd så William kom till skolan och åt frukost med mig i vårt café. Sedan fick William vara med på en av mina lektioner där man lyssnar på andra musikelever som uppträder. Efter det var jag tvungen att bege mig till nästa lektion och då fick William vara på mitt rum (stackarn). Sen skypade vi med mamma och pappa och efter det så begav jag mig till min nästa lektion som är kör.
    Kören är verkligen min absoluta favoritlektion och vår lärare frågar alltid var vi har gjort på helgen så jag berättade att William var här och att jag fyllde år och då sjöng alla för mig. Det var så mysigt. 
    Seeen skulle jag egentligen ha min kvällskurs men eftersom att jag är så badass (och för att både Olga, Justize OCH Nana sa att jag förtjänade en day off) så skippade jag den och jag och William gick och åt mat istället. Vi gick till brazilian bowl och det var så gott! Sen åkte vi hem till William's AirBnb. Vi åt godis och kollade Trolls och min första dag som 19-åring kändes hur bra som helst.
 
 
24:e oktober
På tisdagar har jag inga lektioner, YAY! Så jag ville visa William en av mina favoritdelar i Chicago som heter Western och är ett "tyskt område". De har världens bästa bokhandel där som även är ett litet café och vi bestämde oss för att äta frukost där. Tyvärr öppnade de inte förrän senare, så vi gick istället till ett annat ställe och väl där insåg vi att vi var så hungriga att vi åt lunch istället för frukost. Efter det hade bokhandeln öppnat så då kunde jag visa den för William.
Först borstade vi dock tänderna - VIKTIGT!
 
 
På kvällen åkte vi ner till downtown och besökte target! Target är en jättestor affärskedja här i USA och de säljer verkligen allt, och billigt är det dessutom! Jag tog med William dit och vi införskaffade oss godis till oss båda, ett läppstift till mig och en pälsmössa till William. Efteråt så åt vi på Chipotle och sedan åkte vi hem och såg på Atlantis. 
 
 
 
Jag fick även visa William den kända Chicago Theatreskylten och tog massvis med bilder.
 
25:e oktober
Det här var förmodligen den dagen då minst hände. MEN vi gick i alla fall till en svensk restaurang som ligger tvärs över gatan och åt frukost och det var galet gott! Den heter Tre Kronor och servitörerna där inne bär T-shirts med ord som "Lagom" och "Snus" på. Charmigt. Det enda negativa var att William beställde in kaffe och det smakade vatten. Deras Cappucino var dock väldigt god! Jag tog belgisk våffla (på en svensk restaurang, jag veeeet), och William tog french toast (fattiga riddare). (Ja Henrik, man kan beställa våfflan utan grädde och ja den är mycket godare då).
 
 
High on life.
 
26:e oktober
Under torsdagen hände det dock desto mer saker. Jag är ledig på torsdagar också så jag och William åt - förmodligen - frukost först (har dock inget minne om vad, när eller hur, så vi kanske struntade i det). Sedan begav vi oss till China Town här i Chicago. Vi kollade lite olika affärer, William smakade på torkad bläckfisk (det smakade som en nagel sa han), åt mat på något ställe jag inte kommer ihåg vad det heter, testade asiatiska "KitKat" och drycker som smakade sockerdricka. Sedan gick vi även till ett ställe som serverade "rullad glass". Sååå gott var det.
 
 
Vi fick även reda på våra kinesiska födelseår. Jag var tiger och William var kanin. William var inte nöjd!!!
 
Efter detta så åkte vi för att se på the chicago skyline. Detta är ett av mina favoritställen att vara på i hela Chicago och allt känns verkligen helt på plats när jag är där. Vi såg hur solen gick ner och Chicago lös upp, och allt var så bra.
'
Killbaciller!
 
 
Efter detta tog jag med William till den där italienska pizzerian jag har varit på en gång innan och jag är fortfarande lika såld på deras mat... och på William. Ughhh jag är så töntig. 
 
 
27:e oktober 
Fredag! Jag gick upp tidigt till skolan och sen när min första lektion var klar kom William. Jag var såå busig att jag skippade den andra lektionen jag hade på den dagen... Jag är en bra elev annars, cut me some slack! Istället åkte vi till Western igen och den här gången åt vi frukost på ett nederländskt pankaksställe. Det har blivit ett av mina favoritplatser i Chicago för det var så mysigt och litet och... nederländskt. Otroligt gott var det också!
 
Och ja vi tog varsin varm choklad och ja det var världens bästa val och ja Williams pannkaka var godare än mina.
 
Det ni ser på bild är bokstavligt talat hela stället. Det fanns två till bord till höger, men annars är det pretty much it. Svårt att inte älska. 
 
Det var även under fredagen som William började bli nervös för hemresan och fick abstinens för snus. Synd att inte det finns i USA tänkte jag men Chicago är verkligen helt otroligt och William hittade "The Swedish Snus Store" i en del som heter "Armitage" så vi tog tåget dit och William fick sitt snus. Helt galet. Dessutom var Armitage en del av Chicago jag aldrig hade besökt men som var hur underbart som helst! Blev helt frälst i stället. Har bara en bild, men man ser hur fint det är ändå. 
 
 
På fredagen hade jag och min kör även vår höstkonsert som tydligen är väldigt stor här på North Park. William fick komma och kolla och vi sjöng hela vår repertoar som vi har jobbat med i höst och det blev hur lyckat som helst. Vår lärare sa att vi lät bättre än någonsin innan och det var verkligen så roligt! Har inga bilder på det, men kul var det i alla fall! 
    Efteråt så gick jag och William till en sån där typisk Amerikansk diner (snabbmatsrestaurang) och beställde hamburgare och sen åkte vi hem till William's AirBnb och kollade Phineas och Ferb-filmen!
 
 
28:e oktober
Lördag. Hemska hemska lördag. William packade och sen gick vi och åt frukost på Starbucks. Jag lärde William att göra slime och vi kramades och kollade på film hela förmiddagen. Sen åkte vi ner downtown och jag visade William en gigantisk bokaffär här i Chicago och allt var bara så bra. Efteråt så bjöd William ut mig på en restaurang som heter Three Forks och där hade vi det så mysigt. Det var en väldigt extraordinär finrestaurang och jag tror inte jag har varit på något liknande tidigare. Vi åt otroligt god mat och fick en servitör med världens största näsborrar. Det var verkligen det perfekta avslutet.
 
Sen åkte vi tillbaka till O'hare och jag kände mig såhär ↓
 
Vi satt i någon timme på flygplatsen tills William var tvungen att borda planet och även fast att det var världens bästa vecka så var det så fruktansvärt påfrestande att behöva säga hejdå att det fortfarande gör ont i magen att tänka på det....
 
...Men det känns också väldigt skönt för jag vet att jag inte behöver oroa mig om att det inte kommer bli en annan gång. När det känns rätt så känns det rätt helt enkelt och nu åker jag hem om en månad och då får vi träffas igen. Innan dess får vi båda göra nya minnen på egen hand och sen skapa ännu fler tillsammans. 
 
All is well.
 
//Ellen ♥
 

Kommentera här: