Ellenois - Koffein och fredag

Koffein och fredag

Hej! En alldeles för koffeinpåverkad Ellen här. Jag sitter just nu på Starbucks efter att ha haft min musikteorilektion och är inne på min 4:e kopp kaffe för dagen... det är illa. 
 
Fredagar är den enda dagen jag tillåter mig själv att köpa kaffe och då måste man ju köra på stort. Sitter därför i skrivande stund med en Venti (stor) Pumpkin Spice Latte med 2 pump pumpaextrakt istället för 5 och en extra shot espresso. Japp, jag är en av de personerna som specialbeställer sin order. Men den blir så god(!!) och med tanke på att jag bara beställer en per vecka så måste den bli perfekt. Han som står och gör starbucksdrinkarna idag har en väldigt intressant mustasch som han ibland böjer till med fingrarna och tjejen som tog emot min order heter Rebekah och går på min skola. Hon har alltid coola hattar på sig och är en fantastisk tvärflöjtist. 
 
Innan jag gick till lektionen så har jag skapat en ny tradition av att gå till matsalen och äta frukost på fredagar. Nu när jag har ett eget kök går jag aldrig till matsalen, men de låter oss fortfarande gå dit 2 gånger i veckan och eftersom att jag älskade att sitta länge i matsalen på mornarna under mitt första år så gör jag det i år igen på fredagar. Det är där mina första 3 koppar kaffe konsumerades... man måste ju passa på. 
 
Jag kissade nästan på mig under musikteorilektionen men utöver det så gick den rätt bra. Jag börjar lära mig så mycket nu och vi har precis börjat analysera musiksttycken vilket öppnar upp en helt ny värld för musiknördar. Det får en att se musiken på ett helt nytt sätt och det är verkligen så häftigt att försöka förstå hur kompositörerna tänkte när de skrev låtarna. För er som är intresserade, nästa gång ni lyssnar på en låt, försök att se om ni känner något speciellt under en viss del av den, det är förmodligen inte av en slump som du får just den känslan vid just det tillfället. IIIH va häftigt.
 
Senare idag kommer jag även ha sånglektion och sen Music Tech. Jag gillar verkligen båda de lektionerna och jag har väldigt duktiga lärare i båda ämnena. Här är mitt projekt för Music Tech den här veckan, vi har lärt oss att använda trumeffekten i programmet vi spelar in och mixar musik i och om ni trycker på den hemliga länken så hör ni hur mitt resultat blev: HEMLIG LÄNK
Också, följ mig på Soundcloud :)
 
Det var egentligen allt jag hade att skriva. Jag ska gå på en teaterföreställning på skolan ikväll som några av eleverna på skolan har anordnat och den verkar så bra. Är verkligen taggad på det. Här har ni några fina bilder som Michael Ronett tog på mig till min musikportfölj:
 
 
 
 
 
 
//Ellen ♥
 

Kommentera här: