Ellenois - The place I call home

The place I call home

Detta år bor jag i en lägenhet på campus med mina två rumskompisar. Det lägenhetshuset som vi bor i heter Sawyer Court och är kända för att de är de finaste på skolan, vilket jag definitivt kan säga att jag håller med om. Jag, Lisa och Jessica bor i en lägenhet på ungefär 40-45 kvadrat. I denna lägenhet så bor jag och Lisa tillsammans i vårt lilla rum där vi har tryckt in två sängar, två byrålådor och en arbetsbänk. Det är alltid jobbigt att komma in i en ny lägenhet på campus eftersom att de är så otroligt tomma. Ingenting på de äggskalsvita väggarna och sängarna står som tomma skelett med en ful beige madrass på. 
 
Låt att lyssna på medan du läser inlägget:
 
 
Under de första 3 veckorna såg vi hur vårt rum sakta men säkert förvandlades från ett anonymt studentrum till Lisa's och Ellen's spektakulära sängkammare och det här är slutresultatet: 
 
Det första man möts av är vår skylt som jag målade till oss som går in till vårt rum. Jessica hade en till sitt rum så då ville självklart inte vi vara utan en.
 
 
Och sedan har vi vår favoritvägg direkt in till vänster där vi har hängt upp lite interna skämt. Vi har målat hälften var och vi visste att vi ville göra något speciellt eftersom att den väggen var så vit och tråkig, så såhär ser den ut nu! Vi har planer på att lägga till fler citat men än så länge är vi mer än nöjda med detta.
 
 
Detta är det första man ser när man kommer in genom vår dörr. Detta är Lisas sida av rummet. Vår ABSOLUTA favoritdel är våra ljusslingor som vi har dragit runt hela rummet. Vi kallar de för våra "cozy lights" och vi tänder som så fort de börjar skymma utanför våra fönster. 
   En personlig favoritdel i vårt rum är även den coola tegelstensväggen! Hur nice?
 
 
det här är Lisas bildvägg på hennes sida av rummet.
 
 
Och här är min sida av rummet. Lisa gillar inte att vakna av att det är ljust ute så hon ville inte sova nästintill fönstret vilket jag definitivt inte hade några problem med för jag älskar att vakna av att det ljusnar så jag var väldigt nöjd över att jag fick den sidan. Jag är väldigt väldigt kär i min sida av rummet.
 
Här är en close-up på min säng:
 
Och en close-up på mina fina saker jag har på väggen + min gitarr:
 
 
Här är hur det ser ut om man tittar från andra hållet:
 
 
Där ser man min byrålåda och här är en close-up på den! På byrå-lådan har jag allt mitt smink och även en väldigt praktisk låda för småsaker som bara hade dammat annars.
 
 
 
 
 
Och här är en bild av vår väldigt stökiga garderob. Vi använder den både till kläder och till förvaring vilket leder till att den känns väldigt överfull. Vi har nämligen inte ett bra förvaringsställe här i lägenheten vilket har lett till att vi lägger det mesta i garderoben eller under våra sängar.
 
 
Arbetsbänken i vårt rum har många användningsområden. Vi har pretty much delat upp den på mitten så att vi har lika mycket användning av den. Min sida har mest skolgrejer och böcker på sig medan Lisa använder det mer som ett avlastningsområde. Vi har även satt upp lite saker på sidorna. Min sida har en mini whiteboard och lite andra planeringsgrejer och bra-att-ha-saker. Dessutom har jag min patetiska ursäkt till en bokhylla här, känner mig inte hel utan min boksamling som är där hemma!!
 
 
Jag vet att William kommer störa sig jättemycket på att den gröna pennan saknas och att den gula är upp- och ner men det är tyvärr så det måste bli ibland.
 
 
Här är en close-up på min "bokhylla". 
Den lila korgen är fylld med allt möjligt. Typ lim, tejp, säkerhetsnålar, häftstift, häftapparat etc... Och sen har jag även en liten växt, en pumpa, en snäcka från en strand i Massachusetts och min skyddsängel. Jag har tio böcker (en som ej är med på bild, Harry Potter 6) + en målarbok. William gav mig boken som är längst till höger och den heter "Har du ingen humor". Det är en "snabbguide till jämställdhet" och tar upp saker som jämställdhet, mänskliga rättigheter och sunt förnuft. Världens finaste present ♥
 
 
Och den sista bilden blir på min fönsterkarm där jag förvarar alla mina pennor, mina dagböcker, min väckarklocka och "vår bok" som jag fick av William. Jag har även mina hörlurar och min ansiktskräm där men de syns inte på bild. 
 
 
 
 
Sådär ja. Det där var min room tour. Jag älskar mitt rum och jag måste säga att en stor del av hela college-känslan är att få inreda ens dorm-room och jag är väldigt lycklig över att jag kan ha det såhär fint. Nu ska jag göra te och sen gå och lägga mig.
 
//Ellen ♥

Kommentera här: