Ellenois - Tjugotredje november tvåtusennitton

Tjugotredje november tvåtusennitton

3 månader efter mitt senaste inlägg. 1 månad sen min 21:a födelsedag. 30 dagar som ensam. Hur kan ett liv vändas så upp och ner på så kort tid? Dagarna går åt till att hålla mig själv så upptagen med allt annat som jag bara kan, och att lyssna på musik tills det gör ont i öronen. Ibland känner jag att det var rätt val, och ibland får jag fysiskt ont av tanken. Det känns skönt att skriva om det, både här och i låttexter, i dagböcker och på lektioner när jag borde vara koncentrerad på annat. Chicago är lika fantastiskt som vanligt och jag älskar staden ännu mer nu för distraktionen den ger mig. Skolan känns bättre än någonsin med lektioner som jag verkligen är intresserad av och vill utvecklas i. Mitt liv är mer fyllt av kompisar än det någonsin varit och jag går utanför min comfort zone mer och mer, men det är fortfarande något som känns så himla snett. 
 
Så det jag kan göra är att fortsätta hålla mig sysselsatt. Här är ett inlägg om saker jag gjort.
 
Augusti:
 
Håret blev lila
 
Jag och Lisa gick på en baseballmatch. Det var min första gång! Chicago Cubs förlorade tyvärr.
 
 
Jag och Caroline gick på en musikal som hette Head Over Heels och den var verkligen helt fantatisk. Så rolig och vacker. En queer komedi med låtar från The Go-Go's
 
 
September:
 
 
Jag åkte på utflykt med min musikhistoriekurs till ett av de största universiteten i USA - University of Chicago. Vi fick lära oss allt om deras bibliotek och jag bläddrade bland annat i en 400 år gammal handskriven bok med ritningar om bevis på varför jorden är universums mittpunkt. Helt fantastiskt.
 
 
Jag och Lisa åkte och bowlade. (Jag vann).
 
 
Jag och Caroline åkte och kollade på ytterligare en musikal, denna gång på Monty Python's Spamalot. Otroligt underhållande.
 
Jag vann även biljetter till en Chicago Symphony Orchestra konsert. CSO är en av USAs största orkestrar och dirigenten Riccardo Mutti är världskänd så det var en väldigt häftig upplevelse. De spelade fantastisk musik av Prokofjev (som bland annat komponerade Romeo & Juliet. Googla "Romeo & Juliet, Dance of The Knights" så kommer ni känna igen den).
 
 
Jag och mina kompisar gick och såg Big Fish som vår Professor var music director i. Det var en fantastisk musikal med vacker musik och en otroligt tårdrypande story
 
I min låtskrivarkurs fick vi besök av Christian Ingebritsen (Andra från vänster) som var med i pojkbandet A1 på 90-talet. Jag lärde mig så mycket och blev så inspirerad. Fick hans emailadress efteråt!!
 
 
Oktober:
 
En av de minnen jag kommer ta med mig för alltid är när Sarah och Caroline tog med mig till Wisconsin för att plocka äpplen. Här i USA är det en av de största hösttraditionerna att åka och plocka äpplen på en "apple picking orchard" och jag hade verkligen the time of my life! Det ösregnade nästan hela tiden så vi var genomblöta, men jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde när vi plockade äpplen i ösregnet. Sarah och Caroline är verkligen dag och natt, men de är så roliga att vara med och jag är så tacksam för den dagen vi hade tillsammans.
 
 
Jag hade över mina Alt-tjejer på brunch en lördag och vi hade så kul. Vi spenderar så mycket tid i kören tillsammans, men vi umgås nästan aldrig utanför vårt klassrum, så det var så kul att ha en morgon med dem. Vi är så olika, men har musiken gemensamt, och det är det enda som behövs för mig.
 
 
Jag har så många fantastiska kompisar som jag har lärt känna under de här åren och jag kan inte sluta skriva hur tacksam jag är. 
 
 
Jag hoppade in i Gospelkören i ungefär 3 veckor när de behövde extra hjälp under deras turné runt Chicago. Jag är så glad att jag tackade ja. Jag hade så otroligt kul och låtarna var fantastiska!
 
Jag fyllde 21! Jag spenderade början av min födelsedag med en presentation om min analys av Brahms Intermezzo i A-dur och sen åkte jag downtown och fick gratis glass. Sen gick jag till kören och efter det gick jag och min kompis Sarah till Starbucks och drack kaffe. Jag trodde det skulle bli en vanlig fika, men istället så gick vi hem till mig efteråt där mina kompisar hade samlats och överraskade mig! Jag blir tårögd över att tänka på hur mycket mina kompisar skämmer bort mig. De hade planerat det så länge och jag kände mig så otroligt tacksam. Efteråt åkte vi till en bar eftersom att jag kan dricka alkohol här i USA nu när jag är 21.
 
 
Lisa tog med mig till en halloweenfest och jag klädde ut mig till fransyska. Obs! Cigaretten var endast en del av outfiten (obviously)!
 
 
November:
 
 
I november släpptes en sminkpalette som två av mina favorityoutubers har jobbat med i ett helt år och hela internet kraschade. Jag fick på något sätt hem den och jag och Erika som båda är helt galna i den här paletten öppnaden den tillsammans! 
 
 
Jag åkte till SixFlags (ett nöjesfält) med Grace och vi spenderade en hel dag i berg- och dalbanor och hade så otroligt kul. Det var knappt någon kö alls och vi hade jättekul tillsammans!
 
 
Jag och Caroline åkte till mitt favoritställe "The BookCellar" och den här gången var jag för första gången 21 och kunde beställa in vin! Vi beställde var sitt glas vitt, men sen råkade killen i kassan ge mig fel vin, så vi fick ett glas på köpet. Booyaaah!
 
 
Jag har varit och kollat på några fotbollsmatcher de senaste veckorna. Vårt fotbollslag är väldigt bra och det var väldigt kul att se när de spelade. Tyvärr förlorade vi matchen här nedan, men solnedgången var så fin och sällskapet så bra att det inte gjorde något.
 
 
Sådär ja, nu har jag uppdaterat bloggen lite! Nu ska jag på gospelkonsert!
 
Update: Jag läste precis igenom mitt blogginlägg och insåg hur stor skillnad det är på början av inlägget och slutet av inlägget och jag kan inte beskriva situationen jag är i just nu bättre än så. Känner mig ledsen ena stunden och fylld av lycka den andra. Jag försöker tänka på hur mycket jag har att uppskatta här i livet och når blandade resultat. Jag avslutar inlägget med min favoritquote just nu och skickar en tanke till alla andra som också känner sig såhär:
//Ellen ♥

Kommentera här: